Mis sina olukorrast arvad?
Mis on hästi?
Mis halvasti?
Mis võiks olla teisiti?
Dokumenteeri, osale ja jäädvusta toimuvat ning edasta info!
Kirjuta Sebrale - yleteeaktsioon@gmail.com
Mis on hästi?
Mis halvasti?
Mis võiks olla teisiti?
Dokumenteeri, osale ja jäädvusta toimuvat ning edasta info!
Kirjuta Sebrale - yleteeaktsioon@gmail.com
Sildid: arvamus
vähem autosid, rohkem sebrasid!
Ok, ma olen iseenesest kõigi nende eesmärkidega nõus - vähem autosid ja rohkem autovaba linnaruumi. Olen samuti põhiliselt jalakäija ja Laikmaa tn kandis on tõesti ebamugav liigelda, lisaks kiputakse jalakäijaid maa alla tunnelisse suunama :(
Aga kas aktsiooni korraldajad liikluskorraldajatega on üldse sellest rääkinud – võib-olla on võimalik sama eesmärki saavutada korrarikkumisteta? Kõigepealt peaks ju püüdma kasutada eesmärgi saavutamiseks õiguspäraseid vahendeid.
Inimesed võidakse ju tõesti selle eest vastutusele võtta, et nad vales kohas tee ületamise üleskutset järgivat. Palun rohkem vastutustunnet! Üks asi on vaimukas ühekordne tähelepanujuhtimine probleemile (mis – tõsi küll – võinuks ka halvasti lõppeda) ja teine pidevale korrarikkumisele üleskutsumine.
Ja kas juhtuda võivate õnnetuste eest võtavad enda kanda vastutuse korraldajad?
Uskumatu!
Kas liikluskorraldajana on siinkohal silmas peetud linnavalitsust? Senimaani peab tõdema, on linnavalitsust see teelõik külmaks jätnud - sest sebrat seal ju ei ole? Ning kahjuks on linnavalitsus jätnud kasutamata võimaluse sinna sebra planeerida siis, kui projekteeriti Virku keskust ning sealhulgas Gonsori ning Laikmaa ristmikku. Kuid kindlasti on plaanis edaspidi ka linnavalitsuse jmt instantside poole pöörduda!
Üle Tee Aktsiooni ei pea võtma kui ülessekutset protestivaks kodanikuallumatuseks - mitte kedagi ei kutsuta ülesse vastu nende tahtmist midagi tegema, vaid seda teevad inimesed, kes selleks ise valmis on, kes seda argipäevaselt vajalikuks peavad, kes seda ise tahavad ning selles probleemi ei näe.
Ülessekutse ei palu kellelgi enda elu ohtu seades riskida - vaid arvamust avaldama ka sõnas ja kirjas.
On fakt, et kodanikuallumatus ja korrarikkumine on sellel teelõigul juba miskit argist ja igapäevast, midagi meist sõltumatut - mis näitab, et sinna on sebrat vaja.
Ainult heade eesmärkide nimel!
Nii, kunstnikualgatised. Isegi kui nimetatud kohale tekiks sebra, kas siis oleks inimesi, kes viitsiksid oodata rohelist tuld? Tundub, et hiiglama suur ettevõtmine on minna läbi tunneli, miks siis peaks sebra ees peatumine vähem väljakutset nõudev olema? Kindlasti tekiks rohkem ületeejooksjaid ja autojuhid ei taipaks üldse enam toimuvast.
Ei, tõesti ei saa olla nii laisk ja mitte viitsida tunnelisse minna. Kaotad umbes minuti, on see aktsioon tõesti seda väärt?
Kahjuks või õnneks on reaalsus, et sajad inimesed leiavad mugavama minna üle "täiesti valest kohast" selle asemel, et kasutada tunnelit. Siinkohal usuks, et ületada sebrat seaduskuulekalt ei oleks nõnda keeruline.
Ning seda teevad väga paljud inimesed, hoolimata kunstnikuks olemisest.
Ja miks ei võiks seal olla reguleerimata ülekäigurada? St ilma foorita, kuid sebraga. See annaks inimestele, kes sealt niikuinii teed ületavad, vähemalt ametliku õiguse ja rohkem kindlust sealt teed ületada. Teevad nad seda ju niikuinii...
(tasub ise üle kaeda, kui tundub uskumatu)
no mina arvan, et see aktsioon ei kutsu inimesi üles korda rikkuma, vaid vaatleb üleüldist (aga väga põhjendatud) igapäevast korra (aga mis kord säärane sitt kord tegelikult on?) rikkumist kodanikualgatusena, aktsioonina, oma meelsuse näitamise vahendina. Täpselt nagu iga päev autoga linna tööle sõitvad hordid manifesteerivad tegelikult pidevalt seda, et neil on jumala pohhui.
Nii, et minu arvates see keegi anonüümne kommentaator seal ülalpool paneb veits mööda. Kahjuks.
Selle aktsiooni korraldajad on tegelikult vaid ju vaatlejad, kes tahavad oma vaatluse läbi probleemi taas(!)tõstatada. Liikluskorraldajaga on räägitud ju palju kordi ennemgi paljude inimeste poolt. Või on teadmata üldteada fakt, et see seda korraldajat ei koti - raha on ainult uute teede ja mitmetasandiliste ristmikute jaoks. Sebra on liiga kallis.